تاریخچه به پرداخت
شرکت به پرداخت ملت(سهامی عام)با هدف توسعه ابزارهای پرداخت الکترونیکی فعالیت خود را از سال 1384 بعنوان ارائه دهنده خدمات پرداخت الکترونیکی (PSP(Payment Service Provider با اخذ مجوز رسمی از بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران آغاز نموده است، همچنین پس از تشکیل شرکت شاپرک در سال 1391 مجوزهای لازم جهت ادامه فعالیت از شرکت مذکور اخذ گردیده است.
در این راستا شرکت به پرداخت ملت مسئولیت ایجاد و پشتیبانی شبکه پایانههای فروش و سایر ابزارهای پرداخت با هدف گسترش نظام پرداخت الکترونیک به شبکه بانکی و بازارهای مالی کشور را بر عهده گرفته است.
حوزه فعالیت
این شرکت با برخورداری از دانش و تخصص روز دنیا، به عنوان یک گروه توانمند در ارائه خدمات الکترونیکی بصورت تخصصی در زمینه های ذیل فعالیت مینماید:
– ارائه خدمات پرداخت از طریق پایانه های فروشگاهی (EFT-POS)
– ارائه خدمات پرداخت از طریق شبکه پرداخت اینترنت (IPG)
– ارائه خدمات پرداخت از طریق سامانه پاسخ صوتی محاورهای (IVR)
– ارائه خدمات پرداخت از طریق کد دستوری (741*)
– ارائه خدمات پرداخت از طریق برنامه موبایلی (Mobile App)
– ارائه خدمات پرداخت و بانکی از طریق دستگاه خودپرداز (ATM)
– ارائه خدمات پرداخت و بانکی از طریق پایانه غیر نقدی (Kiosk)
– ارائه خدمات پرداخت و بانکی از طریق پوز شعبه (PINPAD)
– ارائه خدمات پرداخت الکترونیکی بهای سوخت
اهداف
– ارائه خدمات وتوسعه ابزارهاي پرداخت الکترونیک مبتنی بر الگوهای نوین و روزآمد دنیا با بازنگری مستمر در نگرش ها و عملکردها.
– توسعه کمی و کیفی شبکه پذیرندگان و ایجاد بسترها و زیرساختهای ارتباطی نرمافزاری و سختافزاری.
– بهرهگیری از استانداردها و جدیدترین تکنولوژی روز دنیا در حوزه پرداخت الکترونیکی
– پاسخگویی به نیازهای آحاد مشتریان در حوزه پرداخت الکترونیک با بالاترین امنیت و بیشترین سرعت و پذيرش تبدیل شدن به یکی از مطرحترین شرکتها در حوزه ارائه دهنده خدمات پرداخت الکترونیک در بازار های داخلی، منطقه ای و بین المللی.
ماموریت
– تلاش در جهت ارتقای کیفیت خدمات، رضایت و تأمین منافع استفاده کنندگان پرداخت الکترونیک با پیروی از اصول مشتری مدارانه و رفتار حرفه ای کارکنان